Start-UP en Miami para estudiantes y docentes de la Universidad de Mendoza

La Universidad de Mendoza organiza junto a San Ignacio University un programa corto sobre LIVING a START - UP en Miami.

El mismo se llevará a cabo en diciembre de este año y está destinado a toda la comunidad educativa de la UM (alumnos y profesores).
La Dirección de Relaciones Internacionales invita a todos los interesados a sumarse a este programa académico que se realizará en Miami desde el lunes 10 de diciembre al viernes 14 de diciembre de 2018.

LIVING a START – UP Tour 2018 le aportará al asistente las herramientas necesarias para transformar su idea en un emprendimiento original con gran innovación, creatividad y exclusividad.

Foto: San Ignacio University

Objetivos:

• Enseñar a diseñar una secuencia continua de prototipos pequeños y rápidos para saber si funcionará y cómo funcionará el negocio que deseo emprender.
• Resolver de manera ágil a eliminar el riesgo de crear nuevos modelos de negocios y saber crear soluciones más sólidas e innovadoras, a fin de llegar al mercado de productos y adaptarse rápidamente.
La fecha límite de inscripción es el 16 de noviembre 2018 y se requiere un nivel intermedio de inglés.
A continuación, se detalla resumen del programa de este curso en inglés.
Relaciones Internacionales estará ayudando en la gestión de hotel y pasajes.

Study Tours Miami:

LIVING a START - UP Tour 2018
5 day Package.

Situated in the city of Doral- Miami, San Ignacio University offers academic degrees and faculty-led short term programs in international business, business administration, marketing, hospitality management and even culinary arts. San Ignacio University offers top of the line instructors, who are very experienced in their areas of expertise.

Program Objectives:

The objective is to design an ongoing sequence of small, rapid prototypes to learn if and how the business will work. Learn an agile way to remove risk from creating new business models and build stronger, more innovative solutions and get to product-market fit faster.

What Will I Learn?

• In this course you will learn how to plan, start and build a successful business
• You'll learn how to make your business last (i.e. how to make sure that it is sustainable)
• You'll learn practical, easy-to-implement techniques and ideas
• You'll learn how to evaluate your business idea and make sure that it is actually going to work
• You'll learn how to deal with the personal issues that face every new business owner, including: self-doubt, self-confidence, the feeling of being overwhelmed, overcoming fears and barriers and many more
• You'll learn how to massively improve the chances of your business being successful and learn how put things in place to significantly reduce the risks to your business

Key Topics:

• The entrepreneurial mindset
• Opportunity identification and evaluation
• Leadership
• Design thinking
• Business model innovation
• Pitching and presentation skills
• Idea Validation
• Rapid prototyping
• Collaboration and teamwork
• Growth expansion

What does the cost of the program include?

Academic Workshops at San Ignacio University
• 20 academic hours
• 3 Academic Guided Fieldtrips
• Transportation to fieldtrips
• Certificate of participation issued by San Ignacio University
Cost of the program: u$D 1200.-

Hotel Sugerido:

Best Western Doral hotel;
3875 NW 107th Ave, Miami, FL 33178.

Informes e Inscripciones:
Of. de Relaciones Internacionales